tisdag 14 april 2015

Ren kost

Fick en intressant kommentar med tips om att äta lchf kost för att öka chanserna att bli gravid. Jättekul med tips, mer sånt!


Däremot klingar inte lchf rent med mig. Gillar inte alls den filosofin och livsstilen. Vet att många gått ner i vikt och blivit av med tex magproblem med den kosten. Vet också att dieten bara funkar om man håller den.


Min diet funkar fasten jag inte håller den till 100 procent varje dag. Anledningen till att jag har hittat min diet är att jag har tarmsjukdomen Ulcerös kolit. Vilket ofta hänger ihop med känslig mage och ofta är man överkänslig mot vissa livsmedel. Därför äter jag gluten och laktosfritt. Jag undviker oftast fet mat och fläskkött. Äter det jag tycker är gott. För att få ut så mycket som möjligt av min träning tar jag Herbalifes shake varje morgon, innan och efter träning. Använder även fler produkter för att hjälpa magen och att få i mig tillräckligt med protein under dagen. Jag räknar inte kalorier, men har koll på att om jag skär ner på det och det så ligger jag på ett knappt kaloriunderskott och går ner något kilo.


Jag väger nästan 10 kilo mindre nu än innan jag blev gravid och hade inte direkt någon övervikt då, men har verkligen hittat min nivå nu och når träningsmål som jag aldrig kunnat drömma om tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar