fredag 29 maj 2015

Det jobbigaste symptomet

Det helt klart jobbigaste symptomet under första delen av min förra graviditet var helt klart illamåendet. 

I början var det på morgon/fm, men under några veckor var det ända till kl 20 på kvällen. Sedan blev det sakta bättre och bättre igen och höll sig till mornarna. Tror jag mådde illa fram till v 16. 

Jag tycker att symtomen jag varit något lindrigare denna graviditet. Dock har jag nog mindre tid att känna efter nu. 

Började skriva detta meddelande för att jag känner att illamåendet smyger sig på. I går kunde jag inte sätta fingret på vad det var. Vi gick ju upp kl 6 i dag när A vaknade nu vid 9.30 så började något smyga sig på. Jo jag mådde illa. Antagligen för att det var ett tag sen vi åt frukost. Så nu blev det lite mellanmål. 

Men oj vad jag hoppas att illamåendet håller sig undan denna gång. Men det kanske är oundvikligt. Får ta och äta regelbundet från och med nu. Jag är rätt bra på det. Men nu blir det extra viktigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar