måndag 11 maj 2015

Hög fertilitet

Kör ju med Clearblues digitala test denna månad och än så länge är jag väldigt nöjd. Ett plus är att det finns tio stickor. Alltså några fler försök som jag kommer att använda genom att testa två gånger om dagen vissa dagar. Dessutom kan den känna av att ägglossningen är på g hela 4 dagar innan. Vilket ju gör att man kan vara lite mer förberedd än om man får reda på det 24-48 timmar innan.


Jag började testa i lördags (man ska testa på morgonen står det i bruksanvisningen). Lördag och söndag fick jag en ring vilket innebär låg eller ingen fertilitet. Som väntat alltså. Men i dag fick jag en blinkande glad gubbe som betyder hög fertilitet. Så i kväll kommer jag nog göra ett till test. Är dock inte säker på att det kommer ge utslag då jag ska träna och därför dricka mycket. Men detta borde betyda att äl är ca på onsdag eller torsdag. Spännande! Vi mös i går morse och det kan ju finnas en liten chans att jag var fertil då men att hormonhalten var för låg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar