torsdag 28 maj 2015

Vab och mammaledighet

I dag och i morgon är jag hemma och VABar med sonen. Vi är egentligen förkylda allihopa här hemma. Men sambon har jobbat kort dag ändå. 

Kom att tänka på och minnas tillbaka på mammaledigheten. Jag var hemma i 13 månader. Typ det bästa året i mitt liv. Innan var jag rädd att jag skulle bli uttråkad. Men det var så nyttigt för mig att få landa och ta dagarna som de kom. Man kunde styra så mycket själv. Ha många aktiviteter inplanerade om man ville. Eller stänga in sig i några dagar och sortera bebiskläder. Jag kunde åka till gymmet och ta med en sovande bebis. Vi gick på mamma/barnträning, babysim och öppna förskolan. Men det var så skönt att inget var något måste. 

Har funderat mycket på vad som blir annorlunda med nästa mammaledighet. Av ekonomiska skäl så blir det jag som tar den största biten i föräldraledigheten. Det funkar inte riktigt på min sambos jobb att han är borta en längre tid. Han har varit ledig två månader och sen tog han semester direkt efter det så han var hemma tre månader med A. Fast han jobbade en dag i veckan under de två månaderna. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar