tisdag 26 maj 2015

Koffein

Under förra och denna veckan har jag stegvis dragit ner på mitt koffeinintag. Innan blev det 2-3 koppar kaffe (inte hela dock) och två guarana tabletter som innehåller koffein om dagen. Och en kopp örtdryck med lite koffein i. Nu försöker jag hålla mig på högst 2 koppar kaffe men tar högst en tredjedel med kaffe och lite extra mjölk i stället. Och tabletterna har jag slutat med. Örtdrycken på morgonen som inte innehåller så mycket koffein började jag bara ta halva. Men de senaste dagarna har jag börjat må illa av den och typ få halsbränna. Så nu skippar jag den får vi se. Visar det sig att jag är gravid ska jag läsa på lite igen om koffein och graviditet. Har för mig att 2 koppar kaffe var ok. 

1 kommentar:

  1. Grattis!! <3 Ja, till och med 3 koppar kaffe är ok. Men jag kommer också dra ner till 2 koppar nästa gång jag blir gravid. Bättre safe than sorry....

    SvaraRadera