torsdag 5 mars 2015

Dagbok

För någon månad sedan trodde jag verkligen att jag var gravid. Jag hade många symtom (tyckte jag i alla fall) eftersom jag bloggade under min första graviditet kunde jag gå tillbaka och jämföra symptomen. Väldigt mycket stämde. Men mensen kom, mådde dock fortfarande underligt ett tag efter det. Sen tappade jag lusten att skriva om hur det kändes och så. Men det här fick jag ihop...




När A föddes använde vi inget skydd fören min mens kom tillbaka. Då började jag med ppiller eftersom det alltid funkat bra för mig innan. Men det funkade inte så bra denna gång så jag åt bara dem i några månader. Sen körde vi med kondom ett tag men slutade när vi kände att vi var redo för en bebis till. Dock var jag sjuk till och från i och med min tarmsjukdom så det blev inte mycket sex under en period. Dessutom var inte min menscykel regelbunden och jag hade svårt att veta när ägglossningen var. I nov/dec 2014 bestämde jag mig för att ta tag i det hela och skaffade en app och tester för ägglossning. I december hade jag koll på när ägglossningen var. I januari kände jag av ägglossningen väldigt väl, trodde jag var sjuk och hade ont en halv dag.


8/1


Ägglossning, hade ont hela dagen, som mensvärk fast värre.


10/1


Molvärk och kände mig svullen ett tag kring lunch. Högg till i nedre delen av magen när jag skulle resa mig en gång på kvällen.


13/1


Har inte känt något alls på ett par dagar. Lite svullen om magen kanske. BIM är 22/1


15/1


Herregud vad illa jag mådde mellan 2 och 5 ca. Höll på att få panik. Tror det var likadant illamående som nä jag var gravid. Nu har jag tränat och det är bättre. Tog på min sea armbanden jag hade förra graviditeten ca kl 16. Kändes som att de hjälpte lite. Hade dem hela träningen så jag fick ha svettband över. Men jag har nu 20.30 fortfarande ont i magen, men inte så mycket och typ i hela magen.


Gick in och kollade på det jag skrev när jag blev gravid med Alexander och symptomen som jag kände i magen var ganska identiska med det jag känner nu. Molvärk, stick, uppblåst mage (och då menar jag från under brösten och till en bit under naveln). Illamåendet började komma lite sporadiskt vid den här tiden. Är jag gravid nu så kommer jag nog få ont i brösten snart och börja vara konstant hungrig.


Var sugen på att göra ett gravtest innan i dag men när jag läste det jag skrivit om förra graviditeten så fick jag ett svagt sträck på BIM+1 och nu har jag BIM den 22:a, så det känns lite tidigt att testa nu.


Ont i magen när jag skulle lägga mig, känns som en luftbubbla som ska sprängas. Tog 2 alvedon.


 


16/1


På morgonen är det onda och även uppblåstheten borta. I går hittade jag en finne typ på nyckelbenet. Vet inte om jag någonsin har haft en finne där. För någon dag sedan började det poppa upp små finnar eller pepplor på ena kinden. Sen jag började använda herbalifes


 


17/1


Trög och gasig i magen.


 


18/1


Sjuk, feber och yrsel, känner något långt ner i magen, typ lite molvärk fast väldigt lite.


Blir galen på denna väntan. Känns som en evighet till den 22:a. 24 och 25 är jag i sthlm också så inte läge att testa då. Har inte berättat vad jag anar för R ännu. Tror jag vill överraska honom denna gång. Typ köpa såna där yttepyttesmå kläder och ge honom på alla hjärtansdag eller nåt.


 


19/1


Tycker ibland att jag känner att något är annorlunda. Typ att livmodern är känsligare än vanligt.


 


20/1


Sendrag under foten i dag. Hade det några gånger förra gången jag var gravid har jag för mig. Men aldrig annars vad jag kan minnas. Ska testa i morgon. BIM-1 då. Kanske för tidigt. Har 3 gravidtest kvar. Blir något av dem tveksamt så vill jag nog ändå köpa ett lite dyrare märke och testa med också.


 


22/1


Kom på att jag varit nästäppt till och från i en vecka ca. var ju förkyld i helgen men det kommer och går fortfarande. Förra graviditeten var jag nästäppt till och från hela tiden. I morgon ska jag testa. Det har stundtals varit väldigt jobbigt i dag. Det gnager hål i huvudet att inte veta. Jag har denna vecka sovit väldigt dåligt. Tror det är för att jag tänker på om jag är gravid eller inte, hur det blir om jag är gravid, hur kommer jag må, hur blir det för Alexander mm. 


 


23/1


Mensen kom i natt. Pendlar mellan att känna stor sorg och att tänka att det inte var så farligt. Bara att försöka igen. Men om det inte går nästa gång heller? Vi prickade verkligen in ägglossningen med sex 2 ggr denna månad. Varför tog det inte? Jag trodde ju verkligen att jag var gravid! Gjorde ett test i dag som var negativt så klart. 


 


26/1


Varit borta i helgen. Mensen var bara i 2,5 dagar (brukar vara i 3,5) och det kom inte så mycket som det brukar. Har beställt hem mer tester som borde komma i morgon. I dag har jag ganska jobbig molvärk till och från. Kom lite blod i dag.


 


6/2


Tog ett bra tag innan jag kom tillbaka efter att ha trott att jag var gravid. Jag hade ju verkligen alla symtom som jag hade första veckorna med A i magen. Skumt! Nu börjar det dra ihop sig till ÄL igen och det är väl bara att köra på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar