fredag 6 mars 2015

Varför är ALLA gravida just nu?

Så känns det verkligen! Min kollega i träningslokalen som vi har är gravid. Det har jag vetat sen innan jul och då kändes det superkul för det var precis när vi började försöka. Just det känns inte så jobbigt för det är deras första barn och de har varit ihop superlänge mm.


Men nu har flera kompisar och bekanta gått ut med att de är gravida. På bara några månader är det säkert över 5 st. De flesta med andra eller tredje barnet. Man skäms ju nästan men det känns jobbigt. Speciellt om det första barnet är in A:s ålder och de har barn tätt eller det gått fort.


Vet också att vi inte försökt länge alls. Men jag mår så dåligt under tiden vi försöker så jag vill bara ha det gjort. Denna gång mår jag nog sämre än andra. Då visste jag inte vad man kan förvänta sig. Men eftersom jag åt ppiller så förväntade jag inte att det skulle ta första andra och kanske inte tredje försöket. 4:e försöket började det vara lite jobbigt och på 5:e så blev jag gravid. Det gick ju relativt lätt då och jag trodde nog att det skulle gå superlätt nu när jag inte ätit ppiller på så länge.


Så det är svårt i bloggar mm eftersom jag började följa några när jag var gravid med A. Och nu börjar de får syskon. Samtidigt som det är jobbigt är det ju som ett intresse jag har. Men har funderat på att ta bort de som är gravida eller precis fått barn. Fast de i riktiga livet kan man ju inte ta bort. Och det vill jag så klart inte. Kanske under veckorna mellan äl och bim i så fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar