lördag 7 mars 2015

Träning och kost

Förutom mitt "vanliga" arbete är jag gruppträningsledare och arbetar med kostrådgivning. har under höst och vinter tränat mer och mer och nått fler och fler av mina träningsmål. Nu för någon månad sedan bestämde jag mig för att släppa lite på kosten och gå upp några fett% för att ligga på normalt. Att ha för låg fett% kan ju ge svårigheter när man försöker bli gravid.


Detta har gjort mig så omotiverad när det gäller kost och jag har verkligen fått tillbaka mitt enorma sötsug. Typ som efter jul och ledigheten när man är typ van att äta socker varje dag. Är så trött på att vara godissugen, men vet inte om jag har motivationen att sluta helt nu. Har haft en långdragen förkylning också och det gör det ju ännu svårare att hålla sig borta från sötsaker.


Dock ska det bli väldigt intressant att se hur denna graviditet blir. Jag är i bättre form nu än innan jag blev gravid sist. Väger ca 8 kg mindre nu också. Förra graviditeten gick jag upp ca 12 kg, men då gick jag ner i början för att jag mådde så illa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar