fredag 6 mars 2015

Status just nu

Jag är ca 1 vecka från ägglossning nu. Har försökt att inte tänka på det så mycket. Känns som att varje månad är som en cirkel som man går runt runt i. Mellan mens och ägglossning är det ganska ok, man släpper det mer och mer för varje dag att det inte tog denna gång. Men tiden mellan ägglossning och mens är förjävlig. Jag mår jättedåligt och det enda jag tänker på är om det har tagit och om jag inte kände något litet symtom. Värst var det så klart i januari när jag verkligen trodde att jag var gravid. Denna gång var det lite lättare att acceptera.


Det som gör mig orolig är att första gången jag blev gravid så tog det 5 månader efter att jag slutade med ppiller. Denna gång har jag inte ätit ppiller innan vi började försöka och vi har haft oskyddat sex i kanske ett halvår innan vi började försöka. Dock inte så ofta då jag till och från mått dåligt pga en tarmsjukdom som jag har. Ulcerös kolit heter den och när man har den så kan det bli vissa problem att bli med barn. Inte just pga sjukdomen utan mer för att man mår allmänt sämre, kroppen inte orkar och man kan ha infektion i kroppen. Nu mår jag bättre än jag gjort på länge när det gäller sjukdomen. Så det borde inte vara något problem. Men jag kanske hade förväntat mig att det skulle gå fortare denna gång. Jag har också mer koll på äl nu än förut. Min mens är inte regelbunden vilket också gör mig lite orolig. Nu de senaste månaderna har det varit bättre dock. Förra månaden lyckades jag inte pricka in äl med stickorna och då är det ju svårt att föra in i statistiken i appen för ägglossning. Men men får väl försöka lita på att mencykeln är någorlunda regelbunden denna gång. I så fall borde jag ha ägglossning i början/mitten av nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar